שיר המעלות

שיר המעלות

כיצד תרמו הביקוש למזגנים חכמים, ידידותיים לסביבה ובעלי התייעלות אנרגטית גבוהה לפעילות השחקנים המובילים בשוק המקומי? בכירי הענף מסכמים את השנה האזרחית החולפת ומנסים להעריך מה צפוי לנו בשנת 2017?

אבי אובליגנהרץ

בניגוד לענפים רבים בתחום מוצרי החשמל, הוא נהנה מיציבות רבה, שיעור חדירה גבוה נוכח שדרוגים והחלפות כל 12-8 שנים (80% מהשוק), ונאמד בכ-2.3-2.4 מיליארד שקל כאשר השוק הביתי מוערך בכ-1.8 מיליארד שקל. הקיץ החמים שעבר על ישראל והביקוש ההולך וגובר למזגנים חסכוניים, עשו רק טוב לשוק מיזוג האוויר המקומי שנהנה על-פי בית ההשקעות פסגות מצמיחה כספית וכמותית בשנת 2016.
פנינו לעומדים בראש חברות מיזוג האוויר המובילות בארץ וביקשנו מהם לסכם עבורנו את השנה האזרחית שזה עתה הסתיימה, אילו חידושים ומגמות בולטים כיום בענף, ולנסות לחזות מה צפוי לנו בשנת הכספים הנוכחית.


עמי לוי, מנכ”ל טריין ישראל

כיצד הנך מסכם את שנת 2016? 
“שנת מפנה ברמה הגלובלית כתוצאה מיישום ההסכם לצמצום השימוש בגזי חממה ובתוכם כל הקררים הנוכחיים”.   
אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה? 
“היערכות לקראת הקררים החדשים בעקבות ועידת פריז (2015) וקיגאלי (2016) שבמהלכן 196 מדינות חתמו על צמצום הדרגתי של השימוש בקררים מסוג HFC והחלפתם בקררים מסוג HFO. שתי יחידות ראשונות של טריין מסוג זה כבר הותקנו בתחנת כוח בארץ”.  
מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן? 
“התייעלות אנרגטית שמושגת על ידי שלושה גורמים עיקריים: 1. שיפור בנצילות של הצ’ילרים. 2. שיפור ניהול מערכי צ’ילרים על ידי מערכות בקרה. 3. שימוש במשאבות חום כתחליף לחימום על ידי דלקים או גוף חימום חשמלי. 
לטריין מערך חדש לחלוטין של יחידות עיבוי אוויר ומים המצויידות במדחסים עם יכולת שינוי תדר וכן מדחסים עם מיסבים מגנטים. בנוסף, טריין מתקינה מערכות בקרה המשפרות את ניהול מערך הצ’ילרים ומאפשרות חיסכון נוסף בצריכת החשמל, של עד 20%.
טריין גם הרחיבה מאוד את תחום יחידות החימום כולל יחידות מסוג ארבעה/שישה צינורות המאפשרות גמישות מלאה באספקת מים חמים וקרים.  
האם הענף הולך ומתמקצע? 
“מצד אחד אנחנו עדים לייבוא של יחידות ללא הסמכה של מכון בדיקה בין לאומי כדוגמת EUROVENT באירופה או AHRI בארה”ב. מנגד, הוקמה התאחדות קבלני מיזוג אוויר שפועלת לשיפור היכולות והסדרת התחום מבחינה מקצועית”. 
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף? 
“להערכתי, נתחיל לראות את הסנוניות הראשונות של יחידות עם קררים ממשפחת ה-HFO מה שיחייב היערכות לוגיסטית מתאימה. במסגרת ההתייעלות האנרגטית, מגמת החיסכון בחשמל תגיע להערכתי גם ליחידות הטיפול באוויר דרך החלת התקן האירופאי על התחום שכיום אינו מעוגן תחת תקן מפקח”.   


ערן הניג, סמכ”ל שיווק פמילי ליין

כיצד הנך מסכם את שנת 2016?
“שנת 2016 היתה שנה מוצלחת מאד עבור חברת פמילי ליין. החברה הרחיבה את סדרות המוצרים והגדילה את מגוון הדגמים. הגידול במכירות היה בעשרות אחוזים בהשוואה לשנת 2015. גם מערך השירות תוגבר ושביעות רצון הלקוחות עלתה”.
אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה?
“הושק קו חדשני של מזגני פרמיום ברמה טכנולוגית מהגבוהות ביותר בשוק. עם שיא הטכנולוגיה בקו המזגנים החדש משובצים רכיבי אלקטרוניקה וחיישנים המאפשרים תקשורת בין המזגן לאינטרנט האלחוטי WIFI ובין המשתמש: I.O.T) Internet of Things).
זוהי טכנולוגיה חכמה המאפשרת שליטה מרחוק באמצעות טלפון חכם על כל פעולות המזגן, כולל הפעלה, כיבוי, תכנות הטיימר בכמה זמנים שונים ביממה, שינוי עוצמה, מהירויות וכדומה. למזגנים אלו, מסדרת פרימיום ודיזיין, טכנולוגיה מתקדמת ביותר המאפשרת ליהנות ממספר פונקציות חשובות: SUPER SILENT המבטיחה פעולת עבודה שקטה ביותר המתאימה לשימוש בחדרי שינה, דירוג אנרגטי A, קירור וחימום ב-30% מהר יותר של חלל החדר בהשוואה למזגנים אחרים, וחימום בטמפרטורות מתחת לאפס.
מזגני פמילי נחשבים גם למזגנים “בריאים” כי בסדרות אלו מותקנת טכנולוגיית BIO להשבחת אוויר. כמו כן, מותקנות מספר טכנולוגיות נוספות לשיפור ביצועי המזגן: טכנולוגיית I FEEL - המתאימה את טמפרטורת החדר בהתאם למקום הימצאותך בחלל הממוזג. 
בנוסף, השקנו סדרת מיני מרכזי, דגמים שקטים במיוחד עם WIFI להפעלה מרחוק, וסדרת אינוורטרים עם WIFI בטכנולוגית SUPER SILENT ברמת רעש נמוכה ביותר (רק 19db). כל הדגמים עם תפוקות מחוזקות בדירוגי אנרגיה A ודרגות יעילות C.O.P מעל 4.
מזגני פמילי קיבלו תו תקן ממכון התקנים לאחר הסמכת המפעל לדרישות מכון התקנים הישראלי”.


מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן?
“הצרכן מבין ונותן ערך מוסף לרמת הטכנולוגיה והשירות. מזגני פמילי המצוידים בשיא הטכנולוגיה, נמנים על השורה הראשונה של המזגנים בעלי האיכות המירבית בשוק. מגמה נוספת היא נושא החיסכון בחשמל ולכן כל מזגני פמילי הינם בדירוג אנרגטי A”.
האם הענף הולך ומתמקצע?
“ענף המזגנים הולך ומתמקצע יותר משנה לשנה. נדרשות יכולות פיתוח, הנדסה וטכנולוגיה. אנו עורכים כנסים והדרכות לכל המתקינים כדי לשמר רמה גבוהה ועדכון בחידושים”.
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף?
“בשנת 2017  השוק ימשיך לגדול וחברת פמילי ליין תמשיך לגדול ולחזק את מעמדה בשוק  המזגנים. פמילי ליין תמשיך להשקיע בחידושים טכנולוגיים ומוצרים איכותיים המשתלמים ביותר  ללקוח”.


משה ממרוד, יו”ר ובעלים תדיראן גרופ

כיצד הנך מסכם את שנת 2016?
“שנת 2016 הייתה שנת שיא עבור תדיראן מבחינת היקף הכנסות ומדדי רווחיות. מיצוב תדיראן כקבוצה וכמותג מובילים לצד התמקדות בתחומי הליבה, תוך חתירה מתמדת לחדשנות ולשיפור עלויות, אפשרו לנו להציג תוצאות חזקות לאורך זמן. השנה נהנינו מפירות המהלך האסטרטגי, שנקטו בשנה הקודמת, וביססנו את מעמדנו בתחום מיזוג האוויר. פעילות ה-VRF שלנו תחת המותג Toshiba גדלה אף היא בקצב יוצא דופן, שזיכה אותנו בפרס המפיץ בעל הצמיחה הגבוהה ביותר באירופה, אפריקה והמזרח התיכון, זו השנה השנייה ברציפות.
חיזקנו השנה באופן משמעותי את נכסיות המותג והפכנו את תדיראן למותג שאוהבים בכל הארץ. זה היה אחד השיקולים שגרמו לנו לתת חסות לקבוצת הכדורגל הפועל תדיראן באר-שבע. בבדיקות שערכנו גילינו שכמו תדיראן, גם הפועל תדיראן באר-שבע הפכה להיות קבוצה אהודה על הרבה מאוד אנשים בכל רחבי הארץ וכי הרבה אנשים מזהים גם את תדיראן וגם את הפועל תדיראן באר-שבע כהצלחה”.
אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה?
“תדיראן המשיכה השנה לחזק את פעילות הפיתוח והייצור שלה במפעל בעפולה, והשיקה מספר רב של מוצרים מתקדמים וחדשניים: 
Ducted Wind - פתרון חדשני ובלעדי של תדיראן לבנייה הרוויה המודרנית בארץ. הסדרה כוללת מעבה מתועל, הניתן להתקנה בחניונים, קומות מסחר, מרפסות שירות או קומות טכניות, תוך מינימום הפרעה לעיצוב החיצוני של המבנה ושטח פנים. 
Wind 100 - המזגן המתועל הסדרתי החזק ביותר בישראל, בעל 3 כנפיים, תפוקה של BTU/h 90,000 וספיקת אוויר של CFM 3,300.
Super Slim - פתרון ייחודי לתדיראן של מזגנים נסתרים קטנים בעומק 40 ס”מ בלבד, הן רגילים והן אינוורטר, המתאימים להתקנה מעל ארונות או חללים פתוחים, אנכית או אופקית. 
תדיראן Aqua - חידוש טכנולוגי של תדיראן, מערכת היברידית חכמה, המאפשרת מיזוג של המבנה וחימום מי צריכה, תוך חיסכון ניכר בצריכת החשמל.
Wave אינוורטר - סדרת מזגנים מתועלים מתקדמים וחסכוניים, המהווים פתרון מושלם לפרוזדורים צרים עם מרכזיה מובנית. בנוסף, ניתן לחבר את הסדרה למערכת בקרת חדרים אישית, המאפשרת הפעלה חכמה וחיסכון בחשמל. 
Silent Wave - סדרת מזגנים מתועלים בעלי יחידה חיצונית שקטה במיוחד ודירוג אנרגטי גבוה, המתאימה לפרויקטים של בנייה ירוקה”.
מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן?
“אחת המגמות החשובות בתחום הצרכנות בכלל ובענף מיזוג האוויר בפרט היא התגברות חשיבות השירות. הצרכן המודרני מצפה מהחברות המובילות בשוק לספק לו גם מוצרים איכותיים ואמינים, גם מחירים הוגנים, וגם שירות יעיל, מקצועי ומהיר.
בשנה החולפת תדיראן השלימה את מהפכת השירות הדיגיטלי עם הקמת מוקד השירות הרב ערוצי. מדובר במערכת דיגיטלית לשירות לקוחות, המאפשרת לקבל שירות במגוון ערוצים, במהירות, וללא המתנה מיותרת. במקביל השקנו שירות חדש למתקינים    TADIRAN YOU 360””, המאפשר להם לפנות במגוון ערוצי תקשורת (טלפון, SMS, פייסבוק, צ’אט ומייל) לנציגי שירות וטכנאי מוקד מקצועיים. 
גם בתחום האיכות והאמינות תדיראן השקיעה רבות השנה, והשיקה את טכנולוגיית Everlasting בסדרת מזגני הדגל - תדיראן Alpha, דבר שתרם לזכייתה בסקר המתקינים במקום הראשון באמינות. בנוסף, כל המזגנים של תדיראן הם בעלי תו תקן ישראלי מלא, מה שמבטיח לצרכן שהוא מקבל את המוצר הטוב ביותר עם השירות הטוב ביותר בישראל”.


האם הענף הולך ומתמקצע?
“התמקצעות הענף היא פועל יוצא של כניסת טכנולוגיות מיזוג אוויר מתקדמות כגון אינוורטר, VRF, משאבות חום, מערכות בית חכם ועוד. מבחינת תדיראן אנשי המקצוע בענף הם הגורמים החשובים ביותר בתהליך, לכן אנו משקיעים משאבים רבים בקידומם המקצועי. קיימנו במהלך השנה הדרכות מקצועיות לכ-2,500 מתקינים בכל רחבי הארץ. בנוסף, הקמנו במפעל שלנו בעפולה ובמטה שלנו בפתח תקווה אולמות תצוגה מרשימים עם מגוון רחב של מוצרים ואמצעי הדרכה. אנו מקיימים ונמשיך לקיים באופן שוטף, הדרכות עומק בתחום האינוורטר למתקינים ולטכנאים. בנוסף, יש לנו מרכז הדרכה ייעודי למערכות ה-VRF של Toshiba ואנו מקיימים בו הסמכות מקצועיות למתקינים במשך כל השנה. תדיראן מברכת על הקמת התאחדות קבלני מיזוג אוויר וחימום בישראל ושמחה לראות את פעילות אנשי המקצוע גם בפורומים השונים (“הממזגנים”, “מזגניה” ועוד). תדיראן תמשיך לתמוך ולשתף פעולה עם גופים אלה על מנת לקדם את הענף ולסייע לאנשי המקצוע בו”.
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף?
“תדיראן אופטימית לגבי שוק מיזוג האוויר ומצפה שהוא יראה ביצועים טובים גם בשנת 2017. אנו נמשיך לבסס את מעמדנו בשוק, להשיק מוצרים מתקדמים וחדשניים, להרחיב את פעילות הפיתוח והייצור בעפולה, לחזק את המותג תדיראן ולקדם את אנשי המקצוע בענף, כל זאת תוך שמירה על מצוינות בשירות. בהזדמנות זו ברצוני לברך את כל העוסקים בתחום מיזוג האוויר בישראל בשנה מוצלחת, פורייה, בטוחה ושקטה”.


דורון עמיר, מנכ”ל אקון טק, יבואנית מיצובישי אלקטריק

כיצד הנך מסכם את שנת 2016? 
“שנת 2016 התאפיינה בהמשך העלייה בביקושים למוצרים איכותיים, חסכוניים בצריכת אנרגיה ומתקדמים טכנולוגית. כמו בכל שנה, גם בשנת 2016 אנו שומרים על קהל לקוחות המעריך איכות וחוויית שירות ומוכן לשם כך לשלם את הפרמיה הנדרשת. הדרישה למוצרים שלנו שהייתה מזוהה בעיקר עם בעלי וילות ודירות יוקרה גדלה השנה משמעותית בשוק המסחרי ומהווה אופציה ראשונה בתכנון בנייני משרדים, בתי מלון ומוסדות מסחריים בהם ישנה חשיבות גדולה לחיסכון בצריכת אנרגיה, בקרה מתקדמת ומיעוט תקלות”. 
אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה?
“השנה הרחבנו את סל מוצרי חימום המים מסדרת האקודן והשקנו את ה-ecodan high power גם לתפוקת חימום של 22.4  ו-27 קילווואט. האקודן מצוידת בבקר ה-FTC5 הייחודי של מיצובישי אשר מנטר ומנתח את השינוי בטמפרטורת החוץ לאורך זמן ודואג לספק את הטמפרטורה המבוקשת בצורה נעימה ויציבה. האקודן מהווה פתרון יעיל ואלגנטי לחימום תת רצפתי, רדיאטורים, מים סניטריים לצריכה ובריכות שחייה.
הרחבנו את מגוון הקסטות והשקנו סדרת מזגני קסטות קומפקטיים. סדרת הקסטות החדשות בעלת עיצוב חדש הכולל פאנל מרובע בגימור חד ונקי להתאמה מדויקת יותר לאריחי תקרה, שקטות יותר, כוללות 3D i-see Sensor לפיזור אוויר אופטימלי ולחיסכון בצריכת חשמל וניתן לשלוט בהן על כל כנף בנפרד.
כמו כן, השקנו את יחידות עיבוי המים החדשות YLM ממשפחת ה-CityMulti VRF עם מודולים חדשים בתפוקה מוגדלת, נצילות משופרת בכ-30% לחיסכון משמעותי בצריכת חשמל ושטח רצפה קטן יותר לחיסכון במקום.
בעולם המאווררים BIGASSFANS: השקנו את מאוורר התקרה הייקו החדש עם טכנולוגיית Sense me החכמה הכוללת חיישני תנועה וטמפרטורה ומגוון פונקציות המאפשרים פיזור אוויר אופטימלי בהתאם לדרישת ונוחות המשתמש ולחיסכון מירבי בצריכת חשמל. המאוורר ניתן לשליטה מרחוק דרך האפליקציה בכל טלפון נייד, ומתחבר לרשת Internet of Things) ioT). בקיצור לא עוד מאוורר תקרה אלא מנגנון מכני- אלקטרוני מדויק ומתוחכם”.


מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן?
“המגמות הבולטות היום בענף הן כאמור, העדפה ברורה למוצרי איכות חסכוניים בצריכת אנרגיה, השומרים על איכות הסביבה. מוצרים הנותנים גם למתקין וגם ללקוח הקצה ביטחון ברכישה גם אם היא כרוכה בהוצאה קצת יותר גדולה. שוק מיזוג האוויר התבגר ולמד את התועלות הברורות מבחירת המוצרים שלנו כמו שמירה על רווחיות המכבדת את בעל המקצוע ושירות אמין ומקצועי”.
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף? 
“להערכתי ב-2017 נראה את המשך ההתחזקות של מיצובישי אלקטריק בפרויקטים מסחריים כדוגמת בתי מלון, בנקים ומפעלים הדורשים מוצרים אמינים היכולים לספק פתרון לכל חלל וכן שליטה ובקרה חכמה המאפשרים חיסכון לאורך זמן. גם בשנת 2017 נמשיך להביא לשוק תפיסה אחרת של מוצר ושירות ונשיק עוד מוצרים פורצי דרך טכנולוגית”.


יואב שרייבר, מנכ”ל חברת C.I.TECH, יבואנית Carrier

כיצד הנך מסכם את שנת 2016?
“שנת 2016 הייתה שנה בה חזרה קרייר, המובילה את שוק המיזוג העולמי, להיות שחקן דומיננטי בשוק הישראלי. בשנה זו זכינו בפרויקטים רבים בהם סיפקנו יחידות לקירור וחימום מים בעיבוי אוויר ובעיבוי מים בגדלים שונים, החל מ 5 טון קירור עד 1500 טון קירור. זוהי שנה בה קרייר הוצבה בקדמת הבמה בשוק הישראלי”.
אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה?
“קרייר ישראל חשפה בפני השוק הישראלי את הצ’ילר המתקדם ביותר בעולם, המבוסס על טכנולוגיה שפותחה בקרייר. ‘מדחס בעל שלושה ברגים’. הצ’ילר מצטיין ביעילות אנרגטית גבוהה במיוחד, ועורר התעניינות בקרב לקוחות רבים. בנוסף סופקו צ’ילרים בעלי מדחס צנטריפוגליים עם משנה תדר (VSD)”.
מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן?
“המגמה של פתרונות אמינים ויעילים אנרגטית מנחה את קרייר לאספקת ציוד מוביל טכנולוגית תוך שמירה קפדנית על איכות המוצרים ואמינותם. קרייר בתהליכי הטמעה של מערכות עם גזים חדשים אשר יתנו פתרון לתקנים העתידיים החדשים”.


האם הענף הולך ומתמקצע?
“דרישות ההתייעלות האנרגטית בשוק, השינויים ההנדסיים, התחרות בעולם, והתמורה אותה דורש הלקוח, מאתגרים את היצרנים להשקיע בפיתוח ובפתרונות הנדסיים מתקדמים יותר”.
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף?
“בשנת 2017 קרייר תמשיך להציג חידושים טכנולוגים וביניהם קו צ’ילרים המבוסס על הקרר החדש F-gas ומוצרי פיזור אוויר מתקדמים.
בשנת 2017 קרייר ישראל תמשיך גם לבסס את מערך השירות של החברה המבוסס על מערך טכנאים מקצועי, מלאי מקומי גדול של חלפים לאספקה מיידית, וייעוץ הנדסי ללקוחותיה.
אנו צופים כי קרייר ישראל תתמקם כמובילת שוק מוצרי מיזוג האוויר התעשייתי בישראל, תמשיך לתת ללקוחותיה שירות יוצא מגדר הרגיל, ולפעול לקידום הקיימות בישראל”.


יגיל וויט, מנכ”ל אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים

כיצד הנך מסכם את שנת 2016? 
“השנה התאפיינה בהתחממות נוספת, עם קיץ שהחל מוקדם וחורף שהתאחר אך הגיע בלווי סופות וסערות. השוק גדל במחצית השנה בלמעלה מ-40%, והתמתן לקראת סופה. אלקטרה חיזקה את המובילות שלה בשוק בצורה דרמטית, והשיגה נתח שוק של מעל 45% (נכון לסוף נובמבר), תוך השקעה אדירה באיכות, חדשנות ושרות, הן לקהל המקצועי והן לצרכן הסופי. 
השקנו סדרות חדשות במולטי, מיני מרכזי ומערכות חימום עם פיתוח והנדסה ישראלים,  השקנו את אלקטרה VRF, ואת DAIKIN EMURA - סדרת היוקרה של מותג המזגנים המוביל בעולם DAIKIN. בנוסף, גדלנו בייצוא והתחזקנו דרמטית בחברות בחו”ל. הקמנו מבנה ארגוני חדש באס. זד. מערכות, חברה בבעלות אלקטרה, תוך שימת דגש על תמיכה הנדסית, שרות, ניהול ואנשי מכירות, כולל מנכ”ל חדש.
ערכנו שינויים פרסונליים בהנהלת התשלובת, עם שני מינויים חדשים: סמנכ”ל סחר ומכירות ארצי חדש, שמוליק כהן וסמנכ”לית שיווק ארצית חדשה,  אורית שוורץ.
מבחינת מותגים, אנו תומכים כעת בישראל בשלושה מותגי מיזוג אוויר: אלקטרה, אלקו ו-DAIKIN. בסיכומה של השנה אנו רואים גדול דרמטי בהעדפה למזגני אלקטרה ואלקו, הן בקרב המתקינים והן מבחינת הצרכן הסופי. כמו כן, יצרנו מטבע לשון: גם מזגן רגיל זה מזגן - המזגן עם ה-2 שקלים ללילה”. 


אילו חידושים בולטים הציגה חברתכם בשנה שחלפה?
“השקת שתי סדרות חדשות של מזגנים מיני מרכזיים, המתקדמות בענף: מזגן דירתי ELD, עם ביצועים מעולים, דירוג אנרגטי גבוה וגמישות מרבית בהתקנה, נותן מענה לדירות הבנויות בתצורות שונות, מותאם להתקנה בפרוזדור ומאפשר להתקין תקרה מונמכת בצורה מינימלית הודות לגובה המזגן (רק 28.5 ס”מ) והודות למשאבת הניקוז האינטגרלית. מותאם גם למערכת דמפרים לבקרת אקלים בכל חדר. מזגן דירתי EMD+, מהדורה חדשה ומשופרת של סדרת הדגל של המזגנים המיני מרכזיים של אלקטרה, המובילה והנמכרת בישראל כבר למעלה מ-30 שנה. 
הוכנסו לסדרה שיפורים רבים המקנים גמישות ונוחות בהתקנה וקלות בתחזוקה. הסדרה נותנת מענה אידאלי לבנייה רוויה, למסתורי כביסה קטנים ולדרישה לחיסכון בחשמל. בקרוב תוצג עינית חדשה בעלת יכולות מתקדמות ועיצוב חדשני, ובסדרת EMD+ SQ מעבה מושתק המותאם לפרויקטים של בנייה ירוקה.
בנוסף, השקנו מערכות מולטי אינוורטר, כולל מערכות מולטי תוצרת ישראל, עם קדמת הטכנולוגיה ומתן פתרון לדירות 4-6 חדרים במערכת אחת, פיתחנו את תחומי ה-VRF ומשאבות חום, והרחבנו את ייצוג DAIKIN בישראל - מזגנים עיליים, מערכות VRV, משאבות חום, מערכות מים (צ’ילרים)”.
מהן המגמות הבולטות כיום בענף וכיצד הנכם משתלבים בהן?
“גידול בתחום מערכות מולטי, מערכות VRF ומיני מרכזי דירתי.  
- חדירת יישומים טכנולוגיים כגון מערכות דמפרים מתקדמות במיני מרכזי, שיפור בצריכת החשמל והתייעלות אנרגטית, שילוב WiFi בפיקוד המזגן, מערכות בקרה מתקדמות וחיבור לבית חכם.
- מזגנים חזקים יותר, עיצובים אסתטיים יותר הנותנים מענה לצורכי עיצוב הבית”.   
האם הענף הולך ומתמקצע? 
“אלקטרה משקיעה בהדרכות מעמיקות למתקיני המזגנים בכל שנה. ב-2017 מתוכננות הדרכות לכ-3000 מתקינים ברחבי הארץ. שיעור ההשתתפות העולה משנה לשנה מעיד על התמקצעות ההולכת וגדלה. כמו כן, מתקיימים מפגשים וסדנאות שבהם אנו מנהלים שיח פתוח עם המתקינים, מקבלים פידבקים ומכניסים שיפורים באופן רצוף למוצרים. זהו היבט נוסף של התמקצעות המתבטא בדיאלוג שבין היצרן והמתקינים.
בנוסף, למתקינים יש מספר פלטפורמות באמצעותן הם מקבלים תמיכה מקצועית ושוטפת: 
מוקד שירות טכני אלקטרה PRO, למתקינים בלבד. 
תפיסה שהמציאה אלקטרה לפני כשלוש שנים לראשונה בישראל: צוות טכני ומקצועי העומד לרשותם להתייעצות, כולל מהנדסי מיזוג אוויר המובילים בארץ.
אפליקציות אלקטרה PRO ייחודית בסמארטפון המכילה את כל הכלים המקצועיים בלחיצת כפתור ומענה מידי”.
כיצד תיראה שנת 2017 עבור החברה שלך ועבור כלל הענף?
“אלקטרה תמשיך להוביל את שוק המיזוג בישראל, כפי שהיא עושה בעקביות מעל 71 שנים, ותמשיך להוות מודל לחיקוי בכל הקשור לרמת שירות מקצועית וללא פשרות הן למתקין והן לצרכן הישראלי.
אנו צופים שתהיה תחרות הולכת וגוברת וכניסה של מותגים ושחקנים נוספים לתחום המיזוג. זאת למרות שנדרשת השקעה עצומה בשרות לצרכן, השקעה שלא כל השחקנים יבצעו, ולכן איכות השרות שלהם מראש תהיה נמוכה.
אלקטרה תשיק באופן מלא את המותג DAIKIN בישראל, דבר שייצר תחרות לצרכן במיזוג היוקרתי”.










פי.סי.חץ